zaterdag 1 maart 2008

Tussen licht en schaduw

Een voetnoot bij de titel van mijn blog ben ik geïnteresseerden wel verschuldigd.

Mijn hobby's hebben één constante gemeen, namelijk het 'licht' in al zijn facetten.
Fotografie heeft licht nodig om de gevoelige plaat te raken. Je raakt in de ban van licht en schaduw en na een grondige studie ervan kan de creativiteit met je aan de haal.

Aquarelleren en schilderen is gebruik maken van licht en schaduw om diepte te creeëren.
Verf en penselen spelen het lichtspektakel maar al te graag mee.

Het bestuderen van de wijsheid uit het Ooosten en voornamelijk het Boeddhisme hebben mij meer inzicht gegeven in de Verlichting . Via comparatieve filosofie voel ik mij een burger van de wereld.
En mijn simpel dagelijks leven is mijn hoogste spiritualiteit. 'Mir ist alles Wunder'
Zijn en Niet-zijn.

Geen opmerkingen: