vrijdag 2 mei 2008

Diversiteit





Ik ben
geboeid door vormen.
geboeid door geuren.
geboeid door kleuren
geboeid door klanken
geboeid door ongewone dingen.
geboeid door al wat is … zoals het is
geboeid door dingen waar andere mensen ‘hun neus voor ophalen’.

Zo leef ik
Zo ben ik

Ik ben een god in ‘t diepst van mijn gedachten als ik natuur kan er-varen.
Het bos met zijn statige bomen injecteert mij steevast een shot levenskracht.
Bergen lijken mij onoverwinnelijk; maar boven alle bergtoppen is rust.
Een sacraal orgasme.

Micro Kosmos … Macro Kosmos
Identiek bestaan.

‘God’ is overal.
Ik zie de sacraliteit van de natuur ook in een koevla en in een schapenkeutel.
Siegmund Freud ? Heb jij misschien een verklaring?

3 opmerkingen:

ikke zei

Als je de foto van de 'koevla' rechtop zet, met een beetje(veel) fantasie, kun je iets van een hoofd ontdekken, omwikkeld door een soort tulband, oogjes, een scheve mond...
Fascinerend.


freddy

Anoniem zei

Geboeid zijn, fascinatie is de natuur van de onbezoedelde mens, zonder enig oordeel over hoe het al dan niet behoort te zijn. De indrukken komen nog ongefilterd binnen alsof je het voor de eerste keer ziet, bijna zoals een kind dat ondergaat. Omdat dat de meest basale vorm van zijn vertegenwoordigd, zonder al het aangeleerde 'moeilijk' doen, is het geluk puur en intrinsiek.

Zo zijn wij allemaal (in ieder geval zo begonnen maar vaak in de loop van de tijd kwijtgeraakt).

Dhyan

Aquarel zei

Bedankt voor de reacties freddy en Dhyan.

Dhyan heb jij toevallig ook ergens een blog ?